Nemina je COOL !!! x)))

Mercedes-Benz

30.11.2009 15:55

Mercedes-benz

Mercedes-Benz je nemecká automobilka. Jej história začala ešte vlastne tým ako v roku 1880 Gottlieb Daimler a Karl Benz položili základy motorizácie cestnej prepravy svojimi vynálezmi vysokootáčkového motora a automobilu, ktoré objavili nezávisle na sebe. Následne v roku 1883 založil Karl Benz svoj vlastnú firmu Benz & Cie a v novembri 1890 vznikla firma Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG), ktorú založil Gottlieb Daimler. Obaja zakladatelia slávnej automobilky (ešte nezávislý od seba) hľadali značku pre svoje produkty, ktorá by vyjadrila jedinečnosť a gracióznosť, ktorá už vtedy patrila k ich výrobkom. Spočiatku používali svoje priezviská. Až do roku 1909 keby ozubené koleso (používane od roku 1903) nahradil vavrínový veniec okolo mena Benz(je súčasťou znaku dodnes).

Nejaké auto z ich firmy,ktoré je podľa mňa celkom pekné :) :


Mercedes-Benz CLK Cabrio

Mercedes-Benz CLK kabriolet. To je slovné spojenie charakterizujúce prestíž, silu a luxus. Automobilka Mercedes-Benz vyrába automobily už od roku 1885, je preto najstaršou automobilkou na svete. Jej autá sa pokladajú za klenoty automobilového sveta a cenia sa o to viac, keď sa ich chopí tak prestížna tuning firma ako AMG. Ale o nej až neskôr.

Vysokohodnotná technika, fascinujúci dizajn a radosť z jazdy pre štyroch cestujúcich, týmito vynikajúcimi znakmi sa publiku po prvýkrát predstavil na jar roku 2003 nový kabriolet triedy CLK. Týmto modelom pokračuje Mercedes-Benz vo svojej úspešnej tradícii štvorsedadlových kabrioletov.

Nie je náhoda, ale skôr pravidlom to, že automobilka Mercedes-Benz pripravuje pre svoje modely len to najlepšie, čo sa týka motorovej časti auta. Ináč to nebolo ani v prípade tohto „céelkáčka”.

Ponuku tvorí päť veľmi výkonných motorov spomedzi ktorých je najsilnejším motor s radovým označením CLK 500, päťlitrový osemválec so sériovým výkonom 306 koní (225 kW) pri 5600 ot./minútu.


O naozaj plynulé a športové radenie sa stará až 7-stupňová automatika 7G-TRONIC v kombinácií s pohonom zadných kolies. K tomu ešte prirátajte 17-palcové disky a zbesilá jazda sa môže začať! Samozrejme tento motor je najsilnejším v rámci Slovenska a našich okolitých štátov. V Nemecku sa dodáva ešte výkonnejší a to 5,5-liter AMG s výkonom 481 koní (354 kW) a 18-palcové disky.

 

MERCEDES V ÚPRAVE AMG


Mercedes-Benz CLK DTM Cabrio AMG

K slovu Mercedes neodmysliteľne patrí aj slovo AMG. Táto nemecká firma zaoberajúca sa úpravou automobilov značky Mercedes-Benz, v hesle kvalita, bezpečnosť, komfort a ochrana životného prostredia, existuje už vyše 35 rokov.
O jej kvalitách nemôže pochybovať nikto. Lepšie povedané o jej finálnych produktoch, ktorými sú upravené Mercedesy v najrôznejších modelových prevedeniach. Výkon - to je AMG.

Ich najnovší projekt je krásnym príkladom toho, ako sa dá aj z „obyčajného” sériového automobilu spraviť čosi viac výnimočné. I keď slovo „obyčajného” nie je pri automobilke Mercedes-Benz práve najvýstižnejšie. Keby tomu tak nebolo, tak známi formuloví pretekári, ako napríklad Mika Häkkinen a Juan Pablo Montoya, by si tento skvost nepochvaľovali. Tak či onak, predstavujeme vám Mercedes-Benz CLK DTM AMG Cabriolet.

Úprava v štýle AMG zrealizovaná na tomto kabriolete obsahuje kompletný bodykit vrátane diskov a samozrejme upgrade motora. Ale poďme sa na to pozrieť od začiatku.


V rámci prednej časti nastala zmena v prednom nárazníku. Pôvodný bol nahradený tuningovým v štýle DTM. Je typický svojou jednoduchosťou, ale o to viac štýlovým dizajnom, ktorý sa k tomuto Mercedes-u náramne hodí. Je rozdelený na tri samostatné otvory, ktoré sú vyplnené agresívnym čiernym ťahokovom. Nič zložité, ale o to viac dravé.

Pozorné oko pozorovateľa si určite všimne vytiahnuté blatníky vpredu aj vzadu. Je to veľmi efektný ťah dizajnérov firmy AMG, ako zabezpečiť tomuto auto ojedinelý dizajn. Blatníky sa pritom plynule napájajú na predný aj zadný nárazník, ako aj bočné prahy. Tie taktiež niesu nijak zvlášť agresívne, ale aj napriek tomu je z nich „cítiť“ poriadnu dávku športového charakteru. V ich prednej aj zadnej časti sa nachádzajú pomerne veľké podlhovasté otvory na prívod chladného vzduchu k predným aj zadným kotúčom.

Tak isto aj v zadnej časti došlo k zmenám a to v podobe zadného nárazníka a výfuku. Sériový nárazník bol prispôsobený širším blatníkom a taktiež v jeho spodnej časti pribudol nástavec na dva podlhovasté koncovky výfuku, ako inak, firmy AMG. Opäť nič zložité, ale o to viac efektné.

V rámci zadnej časti ešte došlo k zmene v podobe pridania športového krídla na zadný kufor. To sa nesie vo výrazne športovom štýle tak, ako aj celé auto. Je vyrobené s ultraľahkého materiálu, karbónu.
 

© 2009 Všetky práva vyhradené.

Tvorba webových stránok zdarmaWebnode